Share This

Thursday, January 17, 2013

CER PIKIYO kome oi..




PETM (Pelaburan Emas Tanpa Modal)
Hai, apa khabar Anda ?


Berapa ramai tahu tentang persoalan-persoalan yang mungkin menjadi batu
penghalang untuk Anda lakukan terus
strategi PETM . Cer cuba bace ni :


1)
Gaji kecil, saving pun tiada. Jangankan RM100
sebulan, malah RM30 pun tak boleh nak disimpan.
Takde simpanan mana boleh buat teknik ini.

Jawapan :

Saving paling kurang RM30 takkan tak boleh
simpan, itu dah memadai untuk bermula.
Lagipun jika itu kondisinya, anda di ambang
bahaya kerana jika Anda belajar di
mana pun, menyimpan 10% minimum dari gaji
setiap bulan adalah kunci YANG PALING PENTING
dalam pengurusan kewangan peribadi.

Anda kena bertindak cepat untuk pastikan
masalah gaji takde saving selesai secepat
mungkin sebelum ia makin parah.



2)
Harga emas kan mahal. Baru 1 gram pun dah beratus
ringgit harganya.  Mana larat nak beli tiap-tiap
bulan.

Jawapan :

Boleh buat dengan PETM, yakinkan diri. Itu sebab
PETM dicipta, untuk membolehkan Anda
konsisten membeli emas tiap bulan tak miss, tapi
komitmen bulanan tetap OK terurus macam biasa.

Harga emas bukan persoalannya kerana harga emas
hanya akan menentukan berapa gram yang mampu
Anda  beli sahaja.



3)
Leceh lah pulak nanti dah simpan emas tiap-tiap
bulan, mana nak letak emas-emas tu? Takkan nak
letak semua kat rumah, bahaya tu...

Jawapan :

Ada caranya nak buat PETM tapi tak perlu
simpan stok banyak-banyak di rumah. Hanya
simpan 1/10 sahaja dari jumlah stok yang
terkumpul di rumah. Kalau ada 1 kg stok,
hanya simpan di rumah dalam 100 gm sahaja.



4)
Bila semua saving dah jadi emas, kalau berlaku
kes-kes kecemasan,  nak cekau duit cash
kat mana?

Jawapan:

Terus siap masukan budget kecemasan dalam
bahagian liability, bukan simpanan. Jadi
setiap bulan tetap ada budget kecemasan.



5)
Tak yakin dengan cara PETM ini. Dalam fikiran
Anda hanya tertumpu pada perkataan "PINJAMAN"
sahaja untuk emas. Agak-agak nak melabur emas
nanti, guna pinjaman bank sahaja lebih mudah
untuk beli emas. Cepat sikit dapat pegang
emas.

Jawapan:

Pinjaman tidak akan selesaikan masalah, ia
hanya akan burukkan lagi keadaan kewangan Anda .
Cashflow bulanan akan lebih terbeban setiap bulan
nanti. Mula dengan apa yang ada sahaja, lebih selamat
dan kurang risiko. Sebelum nak meminjam tu kena
berfikir dulu, bagaimana nak bayar ansuran bulanan
bank nanti?


6)
Mungkin juga Anda  tak minat lagi dengan
pelaburan emas. Jangan begitu, rugi kalau tak
belajar pelaburan emas ni. Banyak
kelebihannya emas ni. Tak kenal maka tak cinta.

Jawapan :

Tidak mungkin tidak minat, sedangkan tuhan
dah letakkan emas dan perak sebagai salah satu
perhiasan dunia yang tuhan dah anugerahkan sifat
suka akan emas dan perak dalam diri setiap manusia.




7)
Mungkin Anda  pernah kena tipu atau rugi besar
dalam satu pelaburan. Dah serik dah. Malas nak
belajar apa-apa jenis pelaburan yang kena keluar modal
untuk nak mula. Takut teknik PETM ini ada udang di
sebalik batu. Takut ada taktik tersembunyi yang tidak
dapat diketahui melainkan setelah ia dicuba.

Jawapan :

Tidak salah mencuba sesuatu yang kurang
berisiko tapi sangat lumayan. Kejayaan adalah 1% sahaja
dari 99% kegagalan. Jadi jangan takut gagal, ia
satu lumrah hidup.



8)
Bagaimana nak keluarkan stok di dalam Ar Rahnu
tu?

Jawapan :

Ada 6 kaedah berkesan dah saya praktiskan
sejak Julai 2011 lalu buat PETM ini. Pasti
ada tekniknya untuk setiap kondisi kewangan
setiap orang.



9)
Di mana nak cari stok emas yang sesuai? Emas
jenis apa boleh dibeli?

Jawapan :

Boleh dibeli dari saya atau pengedar lain
offline atau online. Ramai pengedar emas di
luar sana. Jenis emas adalah apa jua emas
asalkan ia boleh dipajak di Ar Rahnu.


10)
Sampai bila nak buat skil PETM ini?

Jawapan :

Ok fasa pertama,Anda dapatkan
stok emas dari sumber gaji / elaun
sedia ada sahaja, jika stok masih kecil.

Fasa kedua, bila dah ada stok besar
minimum 300 gm, dah boleh tukar strategi.
Kali ini duit gaji dah tak penting, stok
sedia ada akan belikan stok ekstra untuk
Anda setiap bulan. Saving dari
gaji sekadar membantu.

Ini kemuncak permainan PETM ini.
Stok emas buat stok emas...



Ok saya dah jawab semua persoalan yang
mungkin timbul dalam nak melaksanakan
PETM ini. Jadi apa tunggu lagi mulakan
sekarang PETM.




Salam sukses,

Copy paste dari: 

Khairulnizam
PETM 2013

Friday, January 4, 2013

Math Fobia Vs ...


keindahan matematik
1 x 8 + 1 = 9
12 x 8 + 2 = 98
123 x 8 + 3 = 987
1234 x 8 + 4 = 9876
12345 x 8 + 5 = 98765
...
123456 x 8 + 6 = 987654
1234567 x 8 + 7 = 9876543
12345678 x 8 + 8 = 98765432
123456789 x 8 + 9 = 987654321
1 x 9 + 2 = 11
12 x 9 + 3 = 111
123 x 9 + 4 = 1111
1234 x 9 + 5 = 11111
12345 x 9 + 6 = 111111
123456 x 9 + 7 = 1111111
1234567 x 9 + 8 = 11111111
12345678 x 9 + 9 = 111111111

123456789 x 9 +10= 1111111111


  9 x 9 + 7 = 88
98 x 9 + 6 = 888
987 x 9 + 5 = 8888
9876 x 9 + 4 = 88888
98765 x 9 + 3 = 888888
987654 x 9 + 2 = 8888888
9876543 x 9 + 1 = 88888888
98765432 x 9 + 0 = 888888888

Hebatkan?
Dan cuba lihat simetri ini: 1 x 1 = 1
11 x 11 = 121
al_khwarizmi-full
Al-Khawarizmi:: Tokoh Matematik Islam tersohor.
111 x 111 = 12321
1111 x 1111 = 1234321
11111 x 11111 = 123454321
111111 x 111111 = 12345654321
1111111 x 1111111 = 1234567654321
11111111 x 11111111 = 123456787654321
111111111 x 111111111 = 12345678987654321

Sekarang tengok ini
101%Dari sudut pandangan matematik : 
Apakah ia sama dengan 100%? 
Adakah ia bermaksud LEBIH dari 100%? 
Kita selalu mendengar orang berkata dia beri lebih dari 100%? 
Kita selalu dalam situasi di mana seseorang mahukan kita BERIKAN SEPENUHNYA 100% 
math2
Adi Putra::Genius matematik kelahiran Malaysia

Bagaimana nak MENCAPAI 101%? 
Apakah nilai 100% dalam hidup? 
Mungkin sedikit formula matematik di bawah boleh membantu mendapatkan jawapannya. 






Jika:
A  B  C  D  E  F  G  H  I  J  K  L  M  N  O  P  Q  R  S  T  U  V  W  X  Y  Z
Digambarkan sebagai:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26.
Jika:
K- E -R -J -A   K -E -R -A -S
11 + 5 + 18 + 10 + 1 + 11 + 5 + 18 + 19 + 1= 99%
H-A-R-D-W-O-R- K
8+1+18+4+23+15+18+11 = 98%
Dan:
K -N -O -W -L -E -D -G -E
11 +14 +15 +23 + 12+ 5 +4 +7 + 5 = 96%
Serta:
S-I-K-A-P   D -I -R -I
19 + 9 + 11 + 1 + 16 + 4 + 9 + 18 + 9= 96%
Dalam Bahasa Inggeris;
A-T-T-I-T-U-D-E
1+20+20+9+20+21+4+5 = 100%
Sikap diri atau attitude adalah yang utama untuk mencapai 100%. Jika kita bekerja keras sekalipun tetapi jika tiada attitude masih belum dapat 100% lagi.
00731-funny-cartoons-speed-limit
lepas ni semua pemandu perlu pandai matematik


Tapi
L -O -V -E   O -F   G -O -D
12 +15 +22 +5 +15 + 6 +7 +15 +4 = 101%
atau
S-A-Y-A-N-G   A-L-L-A-H ♥
19 + 1 + 25 + 1 + 14 + 7 + 1 + 12 + 12 + 1 + 8 = 101% :|
Pesanan Penaja:: entri kali ni aku copy & paste dari facebook dan blog/ pakcik google.Sumber sebenar tidak dapat dikesan.

http://superbkanopi.blogspot.com 0103404696
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Harga EMAS GCP hari ini

Harga Logam Utama Dunia Hari ini

Getaran Wang

Sembangsembang

Tengok TV


Anak Score A, Anda Score RM

>

Jom OhBelog

Untuk Yang Kahwin Je